Mercedes-Benz

Wrażenia z jazdy: Mercedes C 200 4MATIC Coupé.

Tekst: Michał Serdakowski, zdjęcia: Bartosz Gajewski

Klasa C Coupé wita nas klasycznym, dwudrzwiowym nadwoziem z opadającą linią dachu. Potężne, wieloszprychowe felgi AMG, czarne elementy ozdobne połączone z białym lakierem i efektowne światła LED cieszą oko, dodając sportowego szyku. Całość  tworzy ponętną mieszankę elegancji i dynamiki. Zapraszamy na przejażdżkę! Poznajmy prawdziwy charakter tego samochodu.

Już pierwszy kontakt ujawnia cechy typowe dla samochodów sportowych. Drzwi są masywne i długie, szyby pozbawione ramek. Szeroki próg, a za nim nisko osadzony fotel. Wsiadamy. Miejsca nie zabraknie nawet wysokim kierowcom. Otacza nas sporych rozmiarów tunel środkowy wykończony czarnym drewnem jesionu, obszyta skórą deska rozdzielcza i wysoko poprowadzone, również obszyte skórą krawędzie szyb bocznych. Mała kierownica z łopatkami zmiany biegów idealnie leży w dłoniach. Design wnętrza C Coupé to nowoczesna kompozycja łącząca sportowe akcenty z eleganckimi materiałami. Ruszajmy

Do dyspozycji mamy 184 KM z dwulitrowego, czterocylindrowego silnika, nową skrzynię biegów 9G-TRONIC oraz stały napęd na wszystkie koła 4MATIC. Jest to jedyna dostępna w tym modelu konfiguracja napędu na 4 koła z dwulitrowym silnikiem benzynowym.

Ruszamy. Cisza.

Jeśli spodziewałeś się rasowego ryku silnika rodem z aut sportowych, niestety, tu go nie znajdziesz. To nie ten adres. C Coupé ugości Cię za to w bardzo komfortowych warunkach. Silnik nienatarczywie pobrzmiewa w tle, na kłócąc się wcale z muzyką, sączącą się ze świetnego systemu dźwiękowego Burmester. Zawieszenie sportowe AMG, pomimo 19” felg, zaskakuje wysoką kulturą pracy. Owszem, jest sztywne i zwarte jak przystało na Coupé, ale skutecznie filtruje małe i średnie nierówności, delikatnie informując o tym co dzieje się z samochodem. Cudów nie ma, przejazd przez studzienkę do najprzyjemniejszych nie należy, jednak zestrojenie zawieszenia zasługuje na prawdziwe uznanie. O komfort jazdy dba również nowa skrzynia 9G-TRONIC, zmieniając biegi niezauważalnie i utrzymując niskie obroty. Przy 140 km/h obrotomierz wskazuje okolice 2 tyś. obrotów na minutę. Spokojne i wygodne podróżowanie jest wpisane w charakter tego samochodu.

Przełącz tryb jazdy na Sport lub jeszcze lepiej Sport+, a w łagodną dotychczas C Klasę wstąpi jakby inny duch. Układ napędowy staje się bardziej napięty, gotowy by w każdej chwili dać z siebie wszystko. Skrzynia biegów czeka aż tylko dasz znać, utrzymuje wyższe obroty zachęcając, byś wcisnął gaz do samego końca. Wcisnął i trzymał, pozwalając silnikowi zakręcić się pod czerwone pole. Parsknięcia z wydechu, kolejny bieg.

W trybie Sport+ C Coupé ukazuje swój prawdziwy potencjał. Świetne zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy i napęd pozwalający skutecznie wykorzystać całą dostępna moc, tworzą mieszankę pozwalającą czerpać przyjemność z dynamicznej jazdy. Dokładnie tego oczekiwałbyś po Coupé Mercedesa. Nie rozczarujesz się!

Czy 184 KM, w samochodzie takim jak ten, wystarczą? I tak, i nie. W każdej codziennej sytuacji drogowej, czy to w trasie czy w mieście, dynamika będzie zupełnie wystarczająca. Nie zadrwi z Ciebie pierwsze lepsze kombi w dieslu, a sprint do setki w 7,5 s dostarczy całkiem przyjemnych wrażeń. Jednak jeżeli masz w sobie duszę dzieciaka którym byłeś w dniu odebrania prawa jazdy, lub jeśli Coupé to dla Ciebie synonim prawdziwie sportowych osiągów, C 200 zwyczajnie Cię rozczaruje, pozostawi niedosyt. Na szczęście mocniejszych wersji jest pod dostatkiem, C 400 lub C 43 AMG z pewnością zaspokoją bardziej wymagających.br>

Dla kogo zatem jest C 200 4MATIC Coupé? Jaki jest jego charakter?

Jeżeli szukasz połączenia dwóch światów – sportu i elegancji, opakowanego w atrakcyjne, ponadczasowe nadwozie Coupé, C 200 4MATIC będzie miał wiele do zaoferowania. Z jednej strony mamy samochód komfortowy i skuteczny w codziennej eksploatacji,  z drugiej natomiast usportowiony charakter i świetne prowadzenie. Kompozycja wpisująca się zdecydowanie bardziej w kanon Gran Turismo, niż maszyn stricte sportowych. Samochód który bez większych wyrzeczeń można użytkować na co dzień, jednocześnie ciesząc się nienagannymi manierami przy każdej okazji do ambitnej, dynamicznej jazdy. Samochód dla kierowcy? Zdecydowanie tak!